بازدید 7781
۲

علت انفجار و آتش سوزی اتوبوس در تصادف اهواز

کد خبر: ۳۱۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸ 07 May 2013
براي دومين بار در خوزستان يك اتوبوس اسكانيا تصادف كرد و پليس در بررسي علت حادثه انگشت بر نقص فني اتوبوس گذاشت.

به گزارش اعتماد، پيش از تصادف روز 12 ارديبهشت امسال كه در آن يك اتوبوس اسكانياي (Vip) با يك كاميون بنز 10 تني برخورد منجر به حريق داشت روز 28 مهرماه سال گذشته در محور لردگان به ايذه نيز يك اتوبوس اسكانيا كه حامل دختران دانش آموز بود واژگون شد و 26 تن در آن حادثه جان باختند. پليس پس از بررسي حادثه يكي از عمده ترين دلايل فوت سرنشينان را ضربه سر و گردن به دليل عدم توانايي تحمل فشار ستون هاي اتوبوس اعلام كرد. در حال حاضر فرمانده پليس راه خوزستان به ايسنا گفت: پس از بررسي ها، علت تصادف اتوبوس مسافربري با كاميون در محور اهواز- هفتگل، تخلف راننده، ناشي از تجاوز به چپ و نبود استاندارد لازم در اتوبوس اعلام شد.
   
سرهنگ قاسم قدرتي اظهاركرد: در بروز آتش سوزي اتوبوس مسافربري اسكانيا علل مختلفي تاثير داشت كه نقص در طراحي باك و باتري هاي اتوبوس يكي از اين علت ها است. وي افزود: با توجه به نقص در سيستم سيم كشي اتوبوس و وجود مواداشتعال زا از قبيل پشم شيشه و فايبرگلاس در اتوبوس، با ايجاد جرقه در باتري و هم زمان تركيدن مخزن هاي گاز كولر اتوبوس، چند انفجار كوچك به وجود آمده و موجب آتش سوزي در اتوبوس شد. سرهنگ قدرتي گفت: در اين حادثه، اتوبوس دچار انفجار بزرگ نشده، اما آتش سوزي پس از ايجاد جرقه در پي داشته است. اين بررسي يادآور نظر كارشناسي پليس درباره حادثه اتوبوس دختران دانش آموز است.
  
در تاريخ 4 آبان ماه سال گذشته گزارش پليس در اين باره منتشر شد. در اين گزارش آمده بود: «عامل چهارم عدم رعايت نظامات دولتي از سوي شركت سازنده اتوبوس اسكانيا به علت ضعف ستون هاي اتصال سقف با بدنه اتوبوس است كه بيشترين علت ضربات وارده به سر و گردن مسافران در اين بخش بوده است.»
   
سرهنگ مهماندار در آن گزارش با اشاره به اينكه عامل اول بي مبالاتي راننده اتوبوس اسكانيا به علت به كار انداختن وسيله نقليه با عيب و نقص فني قبلي (نقص در سيستم ترمز) بوده است، تصريح كرد: در عين حال عامل دوم عدم رعايت نظامات دولتي از سوي شركت مسافربري همسفر چابك سواران بروجن به علت صدور صورت وضعيت مسافري براي اتوبوس داراي نقص فني، عامل سوم عدم رعايت نظامات دولتي توسط مدير فني شركت مسافربري همسفر چابك سواران بروجن به علت تاييد سلامت فني و ايمني اتوبوس داراي نقص فني، عامل چهارم عدم رعايت نظامات دولتي از سوي شركت سازنده اتوبوس اسكانيا به علت ضعف ستون هاي اتصال سقف با بدنه اتوبوس كه بيشترين علت ضربات وارده به سر و گردن مسافران در اين بخش بوده است و عامل پنجم عدم رعايت نظامات دولتي از سوي مركز مكانيزه معاينه فني شهر فلاورجان به علت صدور برگه معاينه فني براي اتوبوس داراي نقص فني بوده كه به عنوان علل اصلي وقوع اين تصادف تعيين شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
متاسفانه عامل اصلی که 95در صد عامل تصادف را در این نوع جاده ها موجب می شود از اظهار آن طفره می روند جاده اصلی خوزستان به استان های (اصفهان- شهره کرد- یزد) چرا باید رفت و برگشتی باشد؟
جاده های داخلی خوزستان تا زمانی که صد ها کشته نگیرد به فکر اصلاح آن بر نمی آیند و متاسفانه پلیس هم در اینگونه موارد بدین صورت نظرکارشناسی می دهد همین اتوبوسها باهمین کیفیت درسراسر کشور سرویس می دهد چرا فقط در جاده های داخل خوزستان دائم باید تصادف شود وحجم کشته ها بطور نامعقول بالابرود؟
از جناب سرهنگ فنی ومتخصص بپرسید: گاز کولر زودتر منفجر می شه یا کپسول گاز خانگی وپیک نیک؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج